onsdag 18 december 2013

Halt häst?

Macs veckoplanering ändrades med en gång, så himla tråkigt! Hade ju tänkt rida min prins idag men på väg ut till paddocken betedde han sig väldigt konstigt. Vägrade gå, stirrade ut i skogen och ibland kändes de som han skulle kasta sig och springa in i stallet igen. Skam den som ger sig! Gick 2 varv i paddocken för att få han ner på jorden igen. Han blev lite lugnare men jag har lärt mig en sak efter alla dessa gånger, känns det inte helt hundra ska jag inte hoppa upp i sadeln. Gick så snällt tillbaka till stallet och hämtade longerlinan, röra på sig skulle han allt få! 

Började longera han och han var precis lika off som han varit de sista 2 gångerna, det känns som det är något som inte står rätt till. Travade med han i ena varvet och då tyckte jag han haltade. Är värdelös på att se det men tyckte det inte såg helt rätt ut. Kände igenom benet och det var inte varmt eller svullet, så antingen inbillar jag mig eller så är han stel efter vintervilan. Efter sammanlagt 20 min gick jag in och borstade igenom honom istället. 

I morgon åker jag ut efter jobbet för att se hur han är då. Förhoppningsvis rider jag i morgon! Vill börja trimma han nu och bygga muskler. Inspirationen är på topp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar