tisdag 17 december 2013

Lerig paddock och en slö häst

Eftersom jag jobbar kväll denna vecka spenderar jag mina dagar ute i stallet. Jätte skönt att vara i stallet när det är ljust ute. Dock var inte vädret de bästa, ännu en dag med regn. 

Mac var en väldigt lerig häst idag. Eftersom det blir lite stressigt när man måste passa tider (jobbar jag dag har jag ingenting att passa så då kan jag lätt vara i stallet i 4 timmar) hann jag inte borsta igenom honom jätte noga, älskar leriga hästar (not!)! 

Tog på repgrimman och gick till vår leriga paddock. På vissa ställen såg den helt ok ut och på vissa helt förjävlig. Började longera han och målet var att få honom att galoppera i båda varven. Sist jag longerade honom vägrade han att galoppera utan bara travade hela tiden. Idag gick de mycket bättre, blev inte mycket galopp men han galopperade 2 gånger i båda varven. Efter bara 25 min valde jag att släppa ut honom i hagen igen. Han fick springa av sig lite och jag fick ut de jag ville av passet. I morgon ska jag äntligen hoppa upp på honom igen, längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar