lördag 28 december 2013

Ridpasset

Idag var det dags för Mac att få röra på sig lite. Efter att ha mockat och fixat de övriga i stallet fick min fina prins komma in. Borstade igenom honom noga och stod och pussade på hans mysiga mule. Både jag och Mac var på myshumör idag verkade som! 

Hade bestämt mig för att rida i paddocken idag och som tur var hade det mesta av regnet försvunnit. Dock är det fortfarande ca 30% av paddocken som består av vatten, håller tummarna att det inte kommer mängder av regn igen. 

Började varma upp honom med långa tyglar och fortsatte nästan hela passet med långa tyglar. Gick över i trav och trots att han inte gått jätte mycket det senaste var han inte övertaggad. Jobbade väldigt mycket på böjda spår för att få han så mjuk som möjligt, avslutade passet med att rida några varv på en byteliten volt. Efter 40 min bestämde jag mig för att skritta av och istället för att skritta av i paddocken red jag ut en sväng. Han skötte sig jätte fint min fina prins! 

I morgon taggar vi ridning igen, håller tummarna på att paddocken är torr så att man kan rida i hela!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar