söndag 15 december 2013

Tredje advent i stallet

Som vanligt på söndagarna brukar jag och Evelina åka ut samtidigt till stallet så även idag. När jag kom ut stod Mac och Racer ute i hagen och åt morgonhöt, medan Atlas hade lyxen att få stå inne och äta samtidigt som han blev borstad. Atlas är verkligen som en hund, så söt! Han står alltid lös i stallgången, när Evelina ropar på honom spärrar han upp ögonen och går till henne. Vi fyllde på vattenhinkarna och sjävklart ska Atlas fram och dricka ur alla hinkarna. Haha sötnosen! 

Trots att de bara är lite mer än en vecka kvar till julafton fick ingen direkt julkänsla mer än alla jullåtarna som spelas på radion. Pissregn ute och 5 plusgrader. Efter att ha mockat, packat lite hö och myst med Atlas bestämde jag mig för att åka hem. Kände inte alls för att ta in en genom blöt Mac göra i ordning honom och jobba i paddocken, som numera är en bassäng. 

I morgon hoppas jag att min prins ska få röra på sig lite. 

Atlas står och försöker dricka ur hinkarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar