söndag 19 januari 2014

Super taggad

Super taggad är bara förnamnet av vad Mac var idag!

Tanken var som sagt att rida ut idag men eftersom jag inte orkade brodda (har nästan aldrig gjort det så visste att det skulle ta väldigt lång tid) bestämde jag mig för att skritta i paddocken. På väg till paddocken verkade inte Mac super taggad så jag hoppade upp men kom inte ens ett varv för ens han tvärvände och ville sticka med mig. Det läskiga hörnet var super läskigt idag men det blåste även storm (nästan i alla fall) och det gjorde det nog ännu värre. Bestämde mig ganska snabbt av att hoppa av och skritta honom för hand istället. Att ramla av idag kände jag inte alls för!

Skrittade honom för hand i 30 min och han var super taggad. Han försökte springa iväg med mig ett antal gånger.

Nu har jag däremot tänkt om. Jag kommer inte sätta mig på honom för ens han har lugnat ner sig lite. Så nu vill jag antingen ha mer snö så att vi kan pulsa i snön tillsammans eller så får snön försvinna så att jag kan låta honom springa av sig ordentligt innan jag väl börjar rida honom.

Nu blir det i alla fall till att skritta honom 5 dagar i veckan. Först kommer jag göra detta för hand, tanken är även att gå promenad med han ute de dagar det är ljust ute. När han väl har lugnat ner sig lite (misstänker att hade det inte blåst idag hade han inte varit så taggad) kommer jag hoppa upp igen. Vem vet kanske gör jag redan de nästa pass...

Någon som vill rida en super taggad häst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar