tisdag 11 februari 2014

Ger upp!

Efter ridpasset idag vill jag nästan ge upp. Förstår inte hur svårt det kan vara att ta ner huvudet? 

Dagen pass började iaf att jag skrittade igenom honom på mycket volter. Började även trava men vet inte om det är för det läskiga hörnet eller vad det är för det känns som han springer ifrån mig hela tiden. Efter några försök hoppade jag av och longerade honom lite i alla gångarter. Hoppade sedan upp igen i hopp om att det skulle kännas bättre men det gjorde det inte. Det gick verkligen inte, inte ens på långa tyglar som det alltid brukar göra. Blev riktigt frustrerad och problemet är att Mac känner av det med en gång vilket inte är bra. 

Efter ett tag gav jag upp, hatar att bryta ett ridpass när det inte känns bra men jag blev bara mer och mer irriterad på mig själv. Blev ännu lite mer longering och sedan skrittade vi av i 10 min. 

Jag är så fruktansvärt besviken på mig själv efter idag. Mac är stel som en pinne och springer med huvudet så högt han kan och jag fixar det verkligen inte! 

I morgon lämnar jag sadeln i stallet för att bara jobba med honom i repgrimma. På torsdag blir det en liten uteritt om jag vågar mig ut i mörkret och även litet pass på banan. Kommer lämna säkerhetsvästen i stallet (har blivit duktig att använda den nu!) i hopp om att det är därför Mac är stel, jag själv känner mig nämligen som en stel pinne. 

Nya tag i morgon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar