onsdag 19 februari 2014

Onsdag- paddock

Idag var det dags för lite jobb i paddocken. Började värma upp och Mac kändes nästan ännu stelare idag. Efter att ha värmt upp i 20 min började jag jobba honom i skritten, vår svåraste gångart. Förstår inte varför vi har så svårt för skritten?! Gick bra vissa stunder och vissa stunder blev jag riktigt irriterad. 

Antingen tycker Mac det är tråkigt att rida i en blöt paddock eller så är vi inne i en period då han testar mig. Så här dåligt som det går nu har det aldrig gått! 

Blev 45 min idag i alla fall och det sista hade jag en helt ok känsla. I morgon kör vi igen och ska förhoppningsvis kunna rida lite bättre än idag! 

När jag skulle ta av Mac tränset såg han så himla söt ut så var tvungen att ta en bild på min fina prins <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar