söndag 9 februari 2014

Uteritt

Tanken var först att rida ett dressyrpass på Mac idag. Dock såg paddocken inte alls rolig ut, vatten precis överallt! Började ändå rida där för att känna av han lite. Travade några varv och han sökte sig neråt med en gång, den lyckan <3

Efter ett tag bestämde jag mig för att rida ut. Det piss regnade och blåste lite men en uteritt skulle nog bli roligare än att rida i en blöt paddock. Mac skötte sig förvånansvärt bra, visst han ville vända ett antal gånger men öronen var spetsade framåt hela tiden och han frustade även några gånger. 

Sammanlagt blev det en uteritt på 40 min dock bara skritt men Mac var väldigt nöjd ändå. Detta är faktiskt vår första riktiga uteritt ensamma och jag är så glad att det gick så pass lugnt och fint! I veckan tror jag nästan bara det kommer bli uteritter då vattnet i paddocken förmodligen inte kommer försvinna. 

2 kommentarer:

  1. Fy så tråkigt, tycker synd om er som inte har tillgång till ridhus när vädret spökar. En annan är ju bortskämd med två ridhus ;)

    SvaraRadera