tisdag 25 februari 2014

Vårkänslor och en lycklig häst

Vilken vårkänsla man har, känns helt undebart att det är varmare och soligare ute. Jag håller tummarna att det håller i sig.

Idag stressade jag som bara den ut till stallet för att hinna rida ut lite längre. Har varit förväntansfull hela dagen och haft fjärilar i magen, underbar känsla. Eftersom det är varmare ute går hästarna utan täcke nu, jätte skönt för dem dock inte lika kul för oss som måste borsta dom!

Idag red vi åt ett helt annat håll och Mac förstod först ingenting, han ville vända vissa gånger samtidigt som öronen var spetsade framåt. När vi kommit ut på grusvägen är det första vi möter en cyklist. Lite läskigt var det men efter ett tag gick han på igen. Bestämde mig ganska snabbt för att trava lite, testa lite gas och broms. Som igår skötte han sig jätte bra och tog då en galopp. Den lyckan Mac utstrålade går inte förklara! Galopperade en bit för att sakta av till skritt för att sedan komma upp i galopp igen. Finns det någon bättre känsla att galoppera på en överklycklig häst tårarna bara rinner och det är bara ni? Tror inte det!

Efter att ha galopperat ganska länge var Mac riktigt på hugget och ville gärna galoppera mer dock blev det en hel del skritt eftersom man rider igenom ett bostadsområde. Sista biten innan stallet och vid en uppförsbacke tog jag en galopp till och släppte han lite, när han fick bestämma ska det gå fort.

När vi red in på stallplanen igen satt jag med världens största leende, vilken uteritt vi haft! Så himla roligt och jag märkte på Mac att även han var nöjd.

Hittat massa roliga gamla hästbilder som jag delar med mig av nu. Måste försöka fixa lite nya bilder på Mac, förhoppningsvis håller sig vädret bra så kanske man kan fota i helgen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar