söndag 23 mars 2014

Min stjärna!

Allt känns så himla bra nu med Mac just nu. Dagens pass gick verkligen super precis hela tiden. Idag red jag ungefär en tredje del av passet med hjälptygeln och då låg fokusen på skritten., ställde åt båda hållen, volter med mera. I traven tycker jag han går i en jätte bra form och känner egentligen att jag inte behöver hjälptygeln då men blev så klart lite trav också.

När jag ridit en stund tog jag av tygeln för att sedan jobba honom i galoppen. Alltså den var helt magisk! Finner inga ord hur glad och taggad jag är just nu, vill bara rida hela tiden! Måste försöka få någon att filma så ska jag lägga upp en film hur det såg ut för en vecka sedan och en hur det ser ut idag. Varför har jag inte ridit så här innan? Mac har kunnat detta hela tiden men jag har ridit honom helt fel och det är inte förens nu jag inser detta. 

Bästa, bästa häst nu ska du och jag hårdträna och utvecklas tillsammans!

Här ser ni även hur manen har börjat växa och börjat lägga sig ner. Mycket snyggare och snart ska jag allt fram med saxen och klippa till den lite. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar